maandag 18 juli 2011

Vormgeving laureatententoonstelling

Na 11 boeiende jaren ben ik aan het einde gekomen van de cusrus Tekenkunst/aquarel die ik aan het academie van Eeklo heb gevolgd.
Tijdens de 2 extra jaren die ik als laureaat mocht volgen, heb ik vooral gewerkt aan de tentoonstelling die vanaf eind september, 4 weken lang loopt.
Werken naar een tentoonstelling toe, brengt wat extra spanning mee. De verwachtingen van mezelf en de drang om creatief uit de hoek te komen lag hoog maar ben trouw gebleven aan mijn stijl die ik al die jaren heb opgebouwd. Mijn favoriete onderwerpen nl. stadszichten en portretten zijn gebleven. Ik ben gaan experimenteren met oa. de combinatie van witte aquarel met felle kleuren zoals geel, roze en groen waardoor je zachte pasteltinten krijgt en verrassende effecten creëert. De achtergrond van mijn portet kwam ook meer op de voorgrond en de uitwerking van de figuurtjes in mijn stadzichten zijn beter geworden.
Naast het aquarelleren zelf, is natuurlijk de manier van presenteren en het inkaderen van de werken heel belangrijk wat me al een aantal slapeloze nachten heeft gekost (met een blok papier naast mijn bed :-)). Vooral de laatste maanden is alles in elkaar beginnen passen. Zelfs de werken die iets minder geslaagd zijn, probeer ik op een originele manier te laten zien zodat het toch iets boeiends wordt voor het publiek. Hopelijk mist het zijn effect niet!
Mijn andere werken zullen 1 geheel vormen door de manier van inkaderen. Sober maar Sprekend!

Ik stel ten toon samen met de 2 andere laureaten, iemand van zeefdruk en iemand van beeldhouwkunst. En ik kan jullie garanderen dat hun werken ook zeker de moeite zullen zijn!
Meer details geef ik spoedig door maar ik nodig jullie nu alvast uit om een kijkje te komen nemen!


Geen opmerkingen: